.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 


جستجو در ميان آرشيو به دنبال عبارت
اولویت‌های جدید برای ثبت‌نام حج تمتع
سازمان حج و زیارت اولویت‌های جدید برای ثبت‌نام حج تمتع را اعلام کرد.(ادامه)
بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت برای تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ اولویت‌های جدید را فراخواند. اولویت‌های جدید برای حج ۱۴۰۳
بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت برای تکمیل ظرفیت کاروان‌های حج تمتع ۱۴۰۳ اولویت‌های جدید را فراخواند.(ادامه)
روز نهم ربیع الاول مصادف با آغاز ولایت امام زمان (عج) و روز کشته شدن «عمر بن سعد» است. به همین دلیل پیروان اهل بیت علیه‌السلام از گذشته این روز را جشن می‌گرفتند. اما این جشن‌ها نیز از اشتباه مصون نمانده و دچار انحرافاتی شده است. یکی از آنها برگزاری مجلس «عمرکشان» و دیگری بیان «حدیث رفع القم» در چنین روزی است. در این یادداشت به بررسی این مسئله می‌پردازیم که چرا نباید این دو موضوع را باور کرد. چرا باید روز نهم ربیع الاول را جشن گرفت؟
روز نهم ربیع الاول مصادف با آغاز ولایت امام زمان (عج) و روز کشته شدن «عمر بن سعد» است. به همین دلیل پیروان اهل بیت علیه‌السلام از گذشته این روز را جشن می‌گرفتند. اما این جشن‌ها نیز از اشتباه مصون نمانده و دچار انحرافاتی شده است. یکی از آنها برگزاری مجلس «عمرکشان» و دیگری بیان «حدیث رفع القم» در چنین روزی است. در این یادداشت به بررسی این مسئله می‌پردازیم که چرا نباید این دو موضوع را باور کرد.(ادامه)
رئیس جمهور با بیان اینکه شورای رقابت با چه توجیهی قیمت خودروهای مونتاژی را افزایش داده است؟ معاون اول و وزرای اقتصاد و صمت را مامور بررسی و اصلاح این روند کرد. لغو افزایش قیمت خودروهای مونتاژی توسط شورای رقابت
رئیس جمهور با بیان اینکه شورای رقابت با چه توجیهی قیمت خودروهای مونتاژی را افزایش داده است؟ معاون اول و وزرای اقتصاد و صمت را مامور بررسی و اصلاح این روند کرد.(ادامه)
بیست‌وچهارم ذی‌الحجه روز مباهله نام گرفته است در این روز آیه مباهله در سوره مبارک آل عمران نازل شد که به آیه تطهیر هم معروف است. مباهله، روز نزول آیه تطهیر
بیست‌وچهارم ذی‌الحجه روز مباهله نام گرفته است در این روز آیه مباهله در سوره مبارک آل عمران نازل شد که به آیه تطهیر هم معروف است.(ادامه)
روز غدیر، روز آراستن و زینت است. پس هرکس برای روز غدیر، زینت کند، خداوند خطاهای او را می‌آمرزد و فرشتگانی را به سوی او می‌فرستد، آنان نیکی‌های او را می‌نگارند و مراتبش را تا عید غدیر سال آینده بالا می‌برند. با برنا همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید. ۱۰ دلیل برای اهمیت روز غدیر
روز غدیر، روز آراستن و زینت است. پس هرکس برای روز غدیر، زینت کند، خداوند خطاهای او را می‌آمرزد و فرشتگانی را به سوی او می‌فرستد، آنان نیکی‌های او را می‌نگارند و مراتبش را تا عید غدیر سال آینده بالا می‌برند. با برنا همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.(ادامه)
پیام تبریک شرکت پتروشیمی مازندران به مناسبت عید سعید قربان
شمال نیوز : روابط عمومی شرکت پتروشیمی گوهر مازندران در آستانه عید بزرگ قربان در پیامی این روز فرخنده را تبریک گفت .(ادامه)
زائران حج ۱۴۰۲ درغروب عرفه، سرزمین عرفات را ترک کرده و به سمت مشعرالحرام رفتند و امشب را باید تا طلوع آفتاب در این منطقه وقوف داشته باشند. مشعرالحرام محل بیتوته زائران ایرانی در حج ۱۴۰۲
زائران حج ۱۴۰۲ درغروب عرفه، سرزمین عرفات را ترک کرده و به سمت مشعرالحرام رفتند و امشب را باید تا طلوع آفتاب در این منطقه وقوف داشته باشند.(ادامه)
زائران ایرانی که برای انجام اعمال و مناسک حج تمتع عصر روز دوشنبه از مکه به سمت صحرای عرفات حرکت کرده بودند، پس از استقرار در چادرهایشان به راز و نیاز و عبادت پرداختند. حال و هوای زائران ایرانی در صحرای عرفات(خبر)
زائران ایرانی که برای انجام اعمال و مناسک حج تمتع عصر روز دوشنبه از مکه به سمت صحرای عرفات حرکت کرده بودند، پس از استقرار در چادرهایشان به راز و نیاز و عبادت پرداختند.(ادامه)
یک کارشناس علوم قرآنی گفت: همزمانی شهادت «امام محمد باقر (ع)» با ماه ذی الحجه فرصتی نیکو را برای کسب ثواب فراهم کرده است روزه در این ایام و ده روز اول ماه کاری بس ارزشمند و بر آن سفارش فراوانی شده است، در عین حال دادن صدقه به نیت «امام محمد باقر (ع)» آن هم در شب شهادت و عید قربان ثواب و فضیلت فراوانی را برای مومنان به همراه دارد نگاهی به سیره اخلاقی و رفتاری و جایگاه علمی ممتاز امام محمد باقر (ع)
یک کارشناس علوم قرآنی گفت: همزمانی شهادت «امام محمد باقر (ع)» با ماه ذی الحجه فرصتی نیکو را برای کسب ثواب فراهم کرده است روزه در این ایام و ده روز اول ماه کاری بس ارزشمند و بر آن سفارش فراوانی شده است، در عین حال دادن صدقه به نیت «امام محمد باقر (ع)» آن هم در شب شهادت و عید قربان ثواب و فضیلت فراوانی را برای مومنان به همراه دارد(ادامه)
 زمان تحویل سال ۱۴۰۲ روز سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۰۰ و ۵۴ دقیقه و ۲۸ ثانیه بامداد خواهد بود. در سال جدید ۲۷ روز تعطیل داریم که ۳ روز آن به جمعه افتاده است.

در سال ۱۴۰۲ چند تعطیل رسمی داریم؟
زمان تحویل سال ۱۴۰۲ روز سه‌شنبه ۱ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۰۰ و ۵۴ دقیقه و ۲۸ ثانیه بامداد خواهد بود. در سال جدید ۲۷ روز تعطیل داریم که ۳ روز آن به جمعه افتاده است. (ادامه)
ارکان اجرایی فدراسیون ورزش‌های همگانی، در اعتراض به تصمیمات اخیر وزارت ورزش و جوانان از مسئولیت‌های خود استعفا دادند. استعفای دسته جمعی مسئولان فدراسیون ورزش های همگانی
ارکان اجرایی فدراسیون ورزش‌های همگانی، در اعتراض به تصمیمات اخیر وزارت ورزش و جوانان از مسئولیت‌های خود استعفا دادند.(ادامه)
خانواده سردار شهید حاج رحیم کابلی با قدردانی از مردم شهیدپرور مازندران در تشییع پیکر شهدای مدافع حرم اعلام کردند؛ امیدواریم چون کوه دماوند ستبر در برابر هجمه و کید شیاطین خارجی و داخلی بایستید. قدردانی خانواده شهید کابلی از مردم شهیدپرور مازندران
خانواده سردار شهید حاج رحیم کابلی با قدردانی از مردم شهیدپرور مازندران در تشییع پیکر شهدای مدافع حرم اعلام کردند؛ امیدواریم چون کوه دماوند ستبر در برابر هجمه و کید شیاطین خارجی و داخلی بایستید.(ادامه)
رئیسی برای ایران قوی و جدید قسم خورد/ قالیباف: به دوران کارآمدی و پاسخ‌گویی وارد شدیم/ اژه‌ای: قوه قضاییه در مبارزه با فساد جدی‌تر از همیشه است


رئیسی برای ایران قوی و جدید قسم خورد/ قالیباف: به دوران کارآمدی و پاسخ‌گویی وارد شدیم/ اژه‌ای: قوه قضاییه در مبارزه با فساد جدی‌تر از همیشه است/ حواشی مراسم تحلیف / قالیباف با همه دست داد/ روحانی بالاخره بعد از کرونا به مجلس آمد(خبر)
رئیسی برای ایران قوی و جدید قسم خورد/ قالیباف: به دوران کارآمدی و پاسخ‌گویی وارد شدیم/ اژه‌ای: قوه قضاییه در مبارزه با فساد جدی‌تر از همیشه است (ادامه)

فضایل و کمالات امام موسی بن جعفر علیه السلام بی شمار و برای جویندگان آن ها واضح و روشن است. نگاهی به فضائل و کمالات امام کاظم علیه السلام(يادداشت)
فضایل و کمالات امام موسی بن جعفر علیه السلام بی شمار و برای جویندگان آن ها واضح و روشن است.(ادامه)
۶۶۰ بیمار جدید در لیست کرونایی‌ها
طی شبانه روز گذشته با بستری شدن تعداد ۶۶۰ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۲هزار و ۶۴۲ نفر رسید. (ادامه)
چه زمانی برای انجام اعمال روز عرفه مناسب‌تر است؟
روز عرفه از شریف‌ترین و پر برکت‌ترین ایام سال است که خداوند آن را فرصتی برای استغفار و توبه بندگان خویش قرار داده است.(ادامه)
تصاویر/ تعویض پرده کعبه
پرده کعبه هر سال در موسم حج تمتع در نهم ذی الحجه با حضور مقام‌های ارشد سعودی تعویض و پوشش جدید جایگزین آن می‌شود. (ادامه)
دعای عرفه در ۲۹۰ مسجد و اماکن مذهبی مازندران برپا می شود
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با تبریک فرا رسیدن عید قربان، گفت: ۲۹۰ مسجد و اماکن مذهبی در مازندران آماده برپایی مراسم دعای عرفه با رعایت دقیق شیوه نامه‌ها و پروتکل‌های بهداشتی هستند.(ادامه)
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه از دادستان های سراسر کشور خواست: نظارت مستمری بر پرونده های اجرای احکام داشته باشند تا آرا صادر شده بطور دقیق عملیاتی شود. او همچنین از دادستان ها خواست تا جایی که ضرورت ندارد، حکم بازداشت موقت صادر نکنند. فردی، چهار، پنج یا ۱۰ سال در زندان است و حکم قصاص برای او صادر شده؛ اگر اولیای دم بدون عذر موجه هستند، بر اساس ماده ۴۲۹ تضمین مناسب بگیرید و آزاد کنید / از ظرفیت مردم برای کاهش قصاص استفاده کنید / قرار باید به گونه‌ای باشد که حتی‌الامکان منجر به بازداشت فرد نشود(خبر)
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رییس قوه قضاییه از دادستان های سراسر کشور خواست: نظارت مستمری بر پرونده های اجرای احکام داشته باشند تا آرا صادر شده بطور دقیق عملیاتی شود. او همچنین از دادستان ها خواست تا جایی که ضرورت ندارد، حکم بازداشت موقت صادر نکنند.(ادامه)
احتمال تشرف ۱۵ درصد سهمیه کشورها به حج ۱۴۰۰+جدول
کم‌تر از ۲ ماه تا آغاز عملیات حج تمتع امسال باقی مانده و هنوز سعودی‌ها به طور رسمی نحوه پذیرش زائران خارجی را اعلام نکرده‌اند اما به نظر می‌رسد مسؤولان حج عربستان در حال بررسی کاهش سهمیه کشورها به ۱۵ تا ۲۰ درصد هستند.(ادامه)
نرخ دیه در ماه رمضان چقدر می‌شود؟
طبق آخرین اعلام، نرخ دیه سال ۱۴۰۰ معادل ۴۸۰ میلیون تومان است. اما این میزان برای ماه‌های عادی است و در ماه‌های حرام یعنی ماه‌های رجب، ذی‌القعهده، ذی‌الحجه و محرم ۶۴۰ میلیون تومان می‌شود. ماه رمضان جزو این ماه‌های حرام نیست.(ادامه)
اعمال شب و روز عاشورا
اعمال شب و روز عاشوای حسینی در آستانۀ فرا رسیدن دهمین روز از ماه محرم منتشر شد.(ادامه)
فضیلت و اعمال روز مباهله
همزمان با فرا رسیدن روز ۲۴ ماه ذی‌الحجه (مباهله)، اعمال به این روز منتشر شد.(ادامه)
آداب و اعمال شب و روز عید غدیر
همزمان با فرا رسیدن عید سعید غدیر، آداب و اعمال مربوط به شب و روز این عید منتشر شده است.(ادامه)
رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) که از جانبازان هشت سال دفاع مقدس بود، دومین شهید سلامت شهرستان آمل و یازدهمین شهید سلامت استان مازندران در خط مقدم مبارزه با کووید-۱۹ لقب گرفت.

رئیس بیمارستان امام‌خمینی آمل به جمع شهدای مدافع سلامت مازندران پیوست
رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) که از جانبازان هشت سال دفاع مقدس بود، دومین شهید سلامت شهرستان آمل و یازدهمین شهید سلامت استان مازندران در خط مقدم مبارزه با کووید-۱۹ لقب گرفت. (ادامه)
این روزها در ماه مبارک ذی الحجه که از جمله ماه های حرام محسوب می شود، شور و حالی خاص در میان عالم و عامی مسلمان برقرار است و این شور و حال، آدمی را به حال و هوای عید بزرگ نزدیک می سازد. دو درس مهم از عید قربان(يادداشت)
این روزها در ماه مبارک ذی الحجه که از جمله ماه های حرام محسوب می شود، شور و حالی خاص در میان عالم و عامی مسلمان برقرار است و این شور و حال، آدمی را به حال و هوای عید بزرگ نزدیک می سازد.(ادامه)

آیت الله العظمی سیستانی به پرسشی ‌در خصوص اقامه عزا در ماه محرم پاسخ داد. نظر آیت الله سیستانی درباره مراسم محرم امسال
آیت الله العظمی سیستانی به پرسشی ‌در خصوص اقامه عزا در ماه محرم پاسخ داد.(ادامه)
عکس/ فاصله گذاری اجتماعی در "رمی جمرات"
یکی از اعمال واجب در سرزمین منا، سنگباران کردن نمادین شیطان است. این عمل در روز دهم ذی‌الحجه (عید قربان)، در مورد «جمره عقبه» و با هفت سنگ و در روز یازدهم و دوازدهم ذی الحجه در مورد «جمره اولی، وسطی و عقبه» و برای هر کدام با هفت سنگ انجام می‌شود.(ادامه)
اعمال و فضیلت مخصوص روز عرفه؛ دعای عرفه
روز نهم ذی‌الحجه به روز عرفه مشهور است حج گزاران در این روز در صحرای عرفات گرد هم می‌آیند و ضمن دعا و استغفار، از توفیق در ادای فریضه مهم حج شکرگزاری می‌کنند؛ در فقه شیعه واجب است حج‌گزار از ظهر روز عرفه تا مغرب در عرفات وقوف کند؛ یعنی فرد حج‌گزار باید در صحرای عرفات بماند و از آنجا خارج نشود.(ادامه)
1 2 3 4 5 ... 7 بعدي

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.144 seconds.